Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Tack för din fråga. Nu under semestertider har vi längre svarstider än vanligt så svaret på din fråga kommer behöva dröja.
Team Trafiklab
En relaterad fråga. Med SL Transport kan jag fråga vilka tider som gälller avgångar inom en timme från nu. Går det att ange att jag vill se tider från t.ex 07.00
Ber om ursäkt för sena svaret. SL Transport kan endast visa avgångar från nu, inte från en specifik tid. Beroende på vilken tid kan du försöka justera forecast för att få resultat längre fram i tiden, men eftersom att resultat alltid begränsas till högst 3 resultat per linjeriktning funkar inte denna lösning för många fall.
Inställda avgångar får state "CANCELLED".
Hälsningar,
Bert
Vad med cancelleringsfrågan?
Dessa får "CANCELLED" som state så att man kan se dem. När deras planerade avgångstid har gått kommer de försvinna.
Hälsningar,
Bert