Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

SL realtidsinformation 4, fel i underliggande system.

Hej!

Det uppstår ofta fel i detta api när man frågar efter avgångar.
Gör ett anrop nu kl 17:45 måndag 21:a januari för ett uppslag mot slussen och får följande svar.


{
"StatusCode": 5324,
"Message": "Could not retrive information for buses, trains, trams or metro.",
"ExecutionTime": 425,
"ResponseData": {
"LatestUpdate": "2019-01-21T17:30:54",
"DataAge": 535,
"Metros": [],
"Buses": [],
"Trains": [],
"Trams": [],
"Ships": [],
"StopPointDeviations": [
{
"StopInfo": {
"StopAreaNumber": 1011,
"StopAreaName": "Slussen",
"TransportMode": "METRO",
"GroupOfLine": "tunnelbanans röda linje"
},
"Deviation": {
"Text": "Hissar vid Stadion är avstängda. Hänvisning endast till utgången mot Grev Turegatan.",
"Consequence": null,
"ImportanceLevel": 2
}
}
]
}
}

LatestUpdate är 15 min gammal och felmeddelandet pekar enligt er dokumentation mot

"Kunde varken hämta information från TPI (tunnelbanan) eller DPS (övriga trafikslag) p.g.a. inaktuell DPS-data. Detta uppstår om DPS-datan är äldre än 2 minuter vid svarstillfället."

Gör jag om anropet så fungerar det ibland med korrekt data som svar. Verkar som om någon lastbalanserare styr trafiken mot någon nod som inte kan/har uppdateras?

Upplever att det här händer ganska ofta enligt våra loggar.

Är det något ni är medvetna om?
mvh Jonas

Kommentarer

  • Hej Jonas,
    Jag ber SL undersöka detta. Återkommer med svar så snart vi vet mer.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej!
    Återigen samma problem.
    mvh Jonas

  • Hej Jonas,
    Detta är felanmält och undersöks av systemleverantören.

    Hälsningar
    Sabina

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.