SL realtidsinformation 4, fel i underliggande system.
Hej!
Det uppstår ofta fel i detta api när man frågar efter avgångar.
Gör ett anrop nu kl 17:45 måndag 21:a januari för ett uppslag mot slussen och får följande svar.
{
"StatusCode": 5324,
"Message": "Could not retrive information for buses, trains, trams or metro.",
"ExecutionTime": 425,
"ResponseData": {
"LatestUpdate": "2019-01-21T17:30:54",
"DataAge": 535,
"Metros": [],
"Buses": [],
"Trains": [],
"Trams": [],
"Ships": [],
"StopPointDeviations": [
{
"StopInfo": {
"StopAreaNumber": 1011,
"StopAreaName": "Slussen",
"TransportMode": "METRO",
"GroupOfLine": "tunnelbanans röda linje"
},
"Deviation": {
"Text": "Hissar vid Stadion är avstängda. Hänvisning endast till utgången mot Grev Turegatan.",
"Consequence": null,
"ImportanceLevel": 2
}
}
]
}
}
LatestUpdate är 15 min gammal och felmeddelandet pekar enligt er dokumentation mot
"Kunde varken hämta information från TPI (tunnelbanan) eller DPS (övriga trafikslag) p.g.a. inaktuell DPS-data. Detta uppstår om DPS-datan är äldre än 2 minuter vid svarstillfället."
Gör jag om anropet så fungerar det ibland med korrekt data som svar. Verkar som om någon lastbalanserare styr trafiken mot någon nod som inte kan/har uppdateras?
Upplever att det här händer ganska ofta enligt våra loggar.
Är det något ni är medvetna om?
mvh Jonas
Det uppstår ofta fel i detta api när man frågar efter avgångar.
Gör ett anrop nu kl 17:45 måndag 21:a januari för ett uppslag mot slussen och får följande svar.
{
"StatusCode": 5324,
"Message": "Could not retrive information for buses, trains, trams or metro.",
"ExecutionTime": 425,
"ResponseData": {
"LatestUpdate": "2019-01-21T17:30:54",
"DataAge": 535,
"Metros": [],
"Buses": [],
"Trains": [],
"Trams": [],
"Ships": [],
"StopPointDeviations": [
{
"StopInfo": {
"StopAreaNumber": 1011,
"StopAreaName": "Slussen",
"TransportMode": "METRO",
"GroupOfLine": "tunnelbanans röda linje"
},
"Deviation": {
"Text": "Hissar vid Stadion är avstängda. Hänvisning endast till utgången mot Grev Turegatan.",
"Consequence": null,
"ImportanceLevel": 2
}
}
]
}
}
LatestUpdate är 15 min gammal och felmeddelandet pekar enligt er dokumentation mot
"Kunde varken hämta information från TPI (tunnelbanan) eller DPS (övriga trafikslag) p.g.a. inaktuell DPS-data. Detta uppstår om DPS-datan är äldre än 2 minuter vid svarstillfället."
Gör jag om anropet så fungerar det ibland med korrekt data som svar. Verkar som om någon lastbalanserare styr trafiken mot någon nod som inte kan/har uppdateras?
Upplever att det här händer ganska ofta enligt våra loggar.
Är det något ni är medvetna om?
mvh Jonas
Följ inlägget
1
följare
Jag ber SL undersöka detta. Återkommer med svar så snart vi vet mer.
Hälsningar
Kenneth
Hej!
![](/attached-file/965b0cb9f5b146299a70b2c8ecc81bf7/comment/3178307/error.PNG)
Återigen samma problem.
mvh Jonas
Detta är felanmält och undersöks av systemleverantören.
Hälsningar
Sabina