SL realtidsinformation 4, fel i underliggande system.
Hej!
Det uppstår ofta fel i detta api när man frågar efter avgångar.
Gör ett anrop nu kl 17:45 måndag 21:a januari för ett uppslag mot slussen och får följande svar.
{
"StatusCode": 5324,
"Message": "Could not retrive information for buses, trains, trams or metro.",
"ExecutionTime": 425,
"ResponseData": {
"LatestUpdate": "2019-01-21T17:30:54",
"DataAge": 535,
"Metros": [],
"Buses": [],
"Trains": [],
"Trams": [],
"Ships": [],
"StopPointDeviations": [
{
"StopInfo": {
"StopAreaNumber": 1011,
"StopAreaName": "Slussen",
"TransportMode": "METRO",
"GroupOfLine": "tunnelbanans röda linje"
},
"Deviation": {
"Text": "Hissar vid Stadion är avstängda. Hänvisning endast till utgången mot Grev Turegatan.",
"Consequence": null,
"ImportanceLevel": 2
}
}
]
}
}
LatestUpdate är 15 min gammal och felmeddelandet pekar enligt er dokumentation mot
"Kunde varken hämta information från TPI (tunnelbanan) eller DPS (övriga trafikslag) p.g.a. inaktuell DPS-data. Detta uppstår om DPS-datan är äldre än 2 minuter vid svarstillfället."
Gör jag om anropet så fungerar det ibland med korrekt data som svar. Verkar som om någon lastbalanserare styr trafiken mot någon nod som inte kan/har uppdateras?
Upplever att det här händer ganska ofta enligt våra loggar.
Är det något ni är medvetna om?
mvh Jonas
Det uppstår ofta fel i detta api när man frågar efter avgångar.
Gör ett anrop nu kl 17:45 måndag 21:a januari för ett uppslag mot slussen och får följande svar.
{
"StatusCode": 5324,
"Message": "Could not retrive information for buses, trains, trams or metro.",
"ExecutionTime": 425,
"ResponseData": {
"LatestUpdate": "2019-01-21T17:30:54",
"DataAge": 535,
"Metros": [],
"Buses": [],
"Trains": [],
"Trams": [],
"Ships": [],
"StopPointDeviations": [
{
"StopInfo": {
"StopAreaNumber": 1011,
"StopAreaName": "Slussen",
"TransportMode": "METRO",
"GroupOfLine": "tunnelbanans röda linje"
},
"Deviation": {
"Text": "Hissar vid Stadion är avstängda. Hänvisning endast till utgången mot Grev Turegatan.",
"Consequence": null,
"ImportanceLevel": 2
}
}
]
}
}
LatestUpdate är 15 min gammal och felmeddelandet pekar enligt er dokumentation mot
"Kunde varken hämta information från TPI (tunnelbanan) eller DPS (övriga trafikslag) p.g.a. inaktuell DPS-data. Detta uppstår om DPS-datan är äldre än 2 minuter vid svarstillfället."
Gör jag om anropet så fungerar det ibland med korrekt data som svar. Verkar som om någon lastbalanserare styr trafiken mot någon nod som inte kan/har uppdateras?
Upplever att det här händer ganska ofta enligt våra loggar.
Är det något ni är medvetna om?
mvh Jonas
Följ inlägget
1
följare
Jag ber SL undersöka detta. Återkommer med svar så snart vi vet mer.
Hälsningar
Kenneth
Hej!
Återigen samma problem.
mvh Jonas
Detta är felanmält och undersöks av systemleverantören.
Hälsningar
Sabina