Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Projekt: Flytt av API:er

Hej,

jag arbetar på Releasy som hanterar SL Kundtjänst. Jag projektleder där införande av en ny talsvarstjänst (dvs när man ringer till SL Kundtjänst) som ska lanseras senast 1 oktober. Vi ska ersätta dagens Fritt Tal lösning från Telia med en voicebot från Google. I denna lösning kommer vi att använda TrafikLabs API:er för att hjälpa kunderna med reseplanering och realtidsinformation.

Vi är i full fart med projektet och eftersom ert projekt ska lanseras oktober 2020 är det viktigt att vi får förståelse för vad som kommer att förändras och hur vi tar hänsyn till det på bästa sätt. Och detta vill vi planera för i så god tid som möjligt.

Med andra ord:
- Vad är scopet för projektet? Vad kommer att förändras?
- API-anrop, typ av data, struktur av data, kvalitet av data....?

Tar gärna del av dokumentation om det finns alt tar en kortare möte. 

Jag blev hänvisad att lägga mitt ärende här av Marie Rosengren som var i kontakt med en Sofia.

Tack på förhand,
Sara Lindell, 0700 83 74 28 
Releasy Customer Management

Kommentarer

  • Hej Sara,

    Snart kommer vi att skicka ut en nyhetsbrev kring de nya API:erna. Det finns ingen komplet lista med förändringar än, och Trafiklab har ingen dokumentation kring dessa API:er än. Så länge att vi inte har kommunicerat ut något kring den nya API hanvisar jag att du lägger ett ärende hos personen som är ansvarig för nya API:et inom SL (jag vet inte vem det är / hur det funkar internt).

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.