Platsuppslag ger helt fel förslag som förstaalternativ
Jag använder platsuppslag i en app och det har tidigare fungerat väldigt bra att bara ta det första objektet i arrayen man får tillbaka, men nu söker jag på hagsätra och får som första förslag Hagstråket, Hagsätra kommer på andra plats. Märsta ger Farsta strand som första förslag, Märsta kommer först på andra plats. Många platser, antagligen de flesta, fungerar det förstås bra för. Jag kan såklart lösa det i min app, men ville ändå fråga.
Följ inlägget
0
följare
Jag lyckas inte återskapa dina fel, hos mig verkar allt fungera och jag får både Märsta och Farsta som första förslag när jag söker på respektive.
Kan du dubbelkolla att problemet fortfarande kvarstår och i så fall hur ser ditt anrop ut?
Hälsningar
Sofie
Vad skönt att du hittade orsaken. Löser detta hela problemet för dig?
Hälsningar,
Bert
{
StatusCode: 1008,
Message: 'Request timed out, timeout is set to:10000'
}
Med hässelby gård kunde det ju eventuellt vara ett problem att söksträngen blir längre än 20 tecken när jag urlencodar den, men det fungerar ju också oftast, och det händer ju inte bara med långa namn.
Nyss fick jag också som svar att min key inte var giltig, men oftast fungerar den ju väldigt bra?
Så här ser min url ut (i javascript) ut, där nyckeln som sagt brukar fungera för det mesta och jag har kontrollerat att urlEncodedPlace stämmer:
`https://api.sl.se/api2/typeahead.json?key=${slPlatsuppslagKey}&searchstring=${urlEncodedPlace}&stationsonly=true&maxresults=5`
Ibland verkar jag nu också få tomma svar, nu senast för Hässelby Strand (h%C3%A4sselby%20strand):
{ StatusCode: 0, Message: null, ExecutionTime: 0, ResponseData: [] }
Nu har jag också provat att göra requesten i postman och har samma problem där: mer ofta timeouter, ibland tomma svar. Här är ett exempel på en request som gav en timeout (jag har tagit bort min nyckel). Bifogar en bild på vad det är som tar tid.
https://api.sl.se/api2/typeahead.json?key=<min nyckel>&searchstring=gullmarsplan&stationsonly=true&maxresults=5
Problemet kvarstår också i min deployade webb-app, så det borde inte kunna bero på min internetuppkoppling.
Jag har funderat på om det skulle kunna vara något med mina nycklar, men jag hittar inget sätt att förnya dem, är det något ni kan hjälpa mig med?
Brons-nycklar är begränsad till 30 anrop per minut och 10.000 anrop per månad. Silver-nycklar är begränsad till 60 anrop per minut och 100.000 anrop per månad.
Vi kan utöka nyckeln, sen blir det bra om du inte försöker att göra 60 anrop i en sekund följd av 59 sekunder paus, utan att du sprider ut de anrop du ska göra med kanske en halv sekund paus emellan anrop.
Hälsningar,
Bert