Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Do not use AI to write questions.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Hej!
Jag har testat att logga in, logga ut och logga in, i Firefox utan problem.
Dubbelkolla användarnamn och lösenord och testa igen. Återkom om problemet kvarstår.
/Martin
Problemet återstår!
Hej!
Vilket OS och version av Firefox kör du?
Tack för att du meddelat oss om problemet. Ska ta vidare informationen du bifogar.
/Martin
Hej!
Det visade sig (som tyvärr ofta är fallet) att det handlade om dålig användbarhet i systemet snarare än systemfel.
Eftersom det enda jag såg när jag fick fylla i nytt lösenord var min e-mail address antog jag att det var den jag skulle använda för inloggning. Vid inloggning finns ingen information om hur jag hittar mitt användarnamn, eller att det INTE är min e-mail, och i mailen jag får från trafiklab står inte den informationen på något tydligt sätt (mitt användarnamn är mitt namn så "Hej Joel.Holmberg " är inte tydligt nog i mitt fall)
Antingen bör man kunna logga in med e-mail address, eller så borde användarnamnet stå utskrivet tydligt i mailen man får från trafiklab, så att man lätt hittar inloggningsuppgifter när man söker i sina mail.
Jag kan nu logga in som vanligt.
Hej!
Tack för informationen. Förstår vad du menar och ska ta vidare informationen till den som är ansvarig för trafiklabs webbplats.
/Martin