Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Kommentarer

  • Vi har öppen data, och tror på att ha öppna supportärende med, så att alla ska kunna ta del av dem.
    Så för att vi ska svara på frågor så vill vi så klart att ni ställer en fråga med så att alla kan förstå vad problemet är.

    I detta fallet handlar det om att ett anrop till Reseplanerar-API:et inte ger exakt samma svar som att göra en sökning på resrobot.se. Detta beror på olika konfigurationer för olika plattformar. En del av detta beror på olika licenser. (Exempelvis flyg får bara visas på hemsidan), andra beror på tidigare (Innan det fanns öppna API) behovskartläggning om vilken resa folk söker i olika kanaler.
    I detta fallet tror jag det handlar om att det visas en resa innan den angivna tiden, medan det inte görs i en annan kanal.
    Jag har lämnat vidare önskemål om att kanalerna ska bete sig likvärdigt, men det är en process som tar tid att utvärdera, så någon lösning i närtid vet jag inte om det kommer att bli.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.