Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vi har öppen data, och tror på att ha öppna supportärende med, så att alla ska kunna ta del av dem.
Så för att vi ska svara på frågor så vill vi så klart att ni ställer en fråga med så att alla kan förstå vad problemet är.
I detta fallet handlar det om att ett anrop till Reseplanerar-API:et inte ger exakt samma svar som att göra en sökning på resrobot.se. Detta beror på olika konfigurationer för olika plattformar. En del av detta beror på olika licenser. (Exempelvis flyg får bara visas på hemsidan), andra beror på tidigare (Innan det fanns öppna API) behovskartläggning om vilken resa folk söker i olika kanaler.
I detta fallet tror jag det handlar om att det visas en resa innan den angivna tiden, medan det inte görs i en annan kanal.
Jag har lämnat vidare önskemål om att kanalerna ska bete sig likvärdigt, men det är en process som tar tid att utvärdera, så någon lösning i närtid vet jag inte om det kommer att bli.