Västtrafiks GTFS enorm
Västtrafiks GTFS är just nu 100+ MiB, vilket känns helt orimligt, framförallt om man jämför med SL som är runt 50 MiB, eller Skånetrafiken som är runt 30 MiB.
Shapes-filen verkar vara boven, för VT innehåller den cirkus 7 miljoner rader, medans Skånetrafiken har drygt 850 000.
Vi har också noterat enorma förändringar i storleken på dessa feeds. De kan växa (eller krympa) med upp till 70%, och jag har svårt att se att det läggs till (eller tas bort) så pass mycket resor eller avgångar mellan två datum, så det känns snarare som ett fel i konverteringsverktyget.
Finns det någon som kan ta en titt på detta? Vi jobbar i enormt minneskritiska applikationer, och denna typ av variation skapar stora problem för oss.
Tack på förhand!
Shapes-filen verkar vara boven, för VT innehåller den cirkus 7 miljoner rader, medans Skånetrafiken har drygt 850 000.
Vi har också noterat enorma förändringar i storleken på dessa feeds. De kan växa (eller krympa) med upp till 70%, och jag har svårt att se att det läggs till (eller tas bort) så pass mycket resor eller avgångar mellan två datum, så det känns snarare som ett fel i konverteringsverktyget.
Finns det någon som kan ta en titt på detta? Vi jobbar i enormt minneskritiska applikationer, och denna typ av variation skapar stora problem för oss.
Tack på förhand!
Följ inlägget
0
följare
Västtrafik har väldigt många körmönster, vilket ger upphov till många "shapes" och följaktligen många rader i shapes-filen, som du redan har konstaterat. Vi har ställt frågan till Västtrafik om de tror att det är något onormalt med detta, men inte fått något svar än, jag återkommer när vi hör något, men ur vår synvinkel så är det så som datat vi får in ser ut.
När det gäller din fråga om varför en feed kan förändras i storlek så mycket, så vore det bra med ett konkret exempel, vilken feed och vilka datum. Jag kollade på Västtrafik nämligen, och där såg jag inga skillnader på mer än 5%, men du kanske hade någon annan feed i åtanke?
Mvh Dick