Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
I korthet: SL har stängt ner en datakälla utan att nödvändigtvis ha hört av sig till användarna av den datakällan, vilket betyder att alla appar som använder information därifrån slutar att fungera, vilket i sin tur gör att nedstängningen uppmärksammas först efter att apparna redan har slutat att fungera...
Även de som faktiskt blev förvarnade fick endast totalt 17 dagar på sig att fixa problemet, vilket kan förklara saken även i de fallen.
För att få problemet åtgärdat i den app du använder bör du höra av dig till appens utvecklare och uppmärksamma dem på detta, till exempel genom att länka dem hit.
Som ano skriver så behöver du kontakta appens utvecklare. SL har stängt ner sin gamla server och de som använde SL Realtidsinformation 4 behöver byta över till SL Transport, samt behöver utvecklaren justera hur man slår upp hållplatser. Detta är inget som vi kan lösa utan är något som måste justeras på utvecklarens sida.
Mvh
Sofie