Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Det är endast aktuella och framtida ärenden som finns med i deviations API:et. Som ett alternativ skulle du kunna kolla på KoDA, som har historiskt GTFS (realtids)data.
https://www.trafiklab.se/api/trafiklab-apis/koda/
Hälsningar,
Bert
Tack för tipset ang. koda API:et. Vi har tittat på det nu men tyvärr passar det inte oss.
Vi har därför ytterligare några frågor angående SL Deviations API:et.
* Kommer alla avvikelser att publiceras i detta? Eller kan det finnas tillfällen då en avvikelse både rapporteras och uppklaras innan det hinner publiceras i SL Deviations?
* Hur ofta bör man fråga API:et om man vill vara säker på att inte missa några avvikelser?
* Finns det någon begränsning för hur ofta man får fråga API:et?
Tack på förhand!
Allt som visas i appen eller på webben finns med i API:et. Om ett ärende rapporteras och uppklaras innan det hinner komma ut, skulle det inte heller visas på SLs webb eller app. Om och när något läggs ut bestäms av trafikledningen, och om en noggrann, djupgående integration där detta spelar roll behövs skulle jag rekommendera att kontakta SL direkt.
Vi rekommenderar typiskt att göra ett anrop per minut. Jag kollade på datat just nu, och beroende på vilken server som returnerar svaret har informationen varit cachad i mellan 300 och 2000 sekunder (+- 33 minuter).
Det finns åtgärder på SLs sida för att förhindra överbelastningen, de bör man dock inte märka något av så länge man inte gör mer än ett par anrop per minut.
Hälsningar,
Bert