SL app problem
Jag sökte en resa på SL:s app och kunde länka vidare fr sökresultat till köpa av sms bilj. Missvisande: biljetten gällde inte avgången jag sökt fram- gällde from köpögonblicket. Det framgick ej förän efter betalning, så det var bara att vänta 5h och köpa en ny 🙁 vill ha pengarna tillbaka pga detta
Följ inlägget
1
följare
Hej!
Tråkigt att höra att det blev såhär. Tyvärr måste jag hänvisa dig till SL i detta ärende. Kontakta SL och förklara vad som hänt så får jag hoppas ni kommer fram till något bra.
/Martin
Hej! Jag kontaktade dem: bifogar deras svar nedan. Vem är ansvarig?
Hej Barbara!
Tack för att du hör av dig.
Jag beklagar att du köpt en biljett utan att veta giltighetstiden p.g.a. brist på information. Vi på SL har dock ingen app och kan inte svara för den information som tredjeparts-appar ger. Vi kan därför inte heller återbetala dig för din biljett då felet inte ligger hos oss.
Jag hoppas att du känner att vi har tagit hand om ditt ärende på ett bra sätt.
Du är alltid välkommen att kontakta oss igen via webbformuläret eller på telefon 08-600 10 00.
Vänliga hälsningar,
Jimmy Mattsson
SL Kundtjänst
Hej!
Det är så som Jimmy på SL svarar dig. Trafiklab och SL har inte några egna appar. Trafiklab tillhandahåller enbart API'er som kan användas av tredjeparts-utvecklare för att utveckla appar.
Det jag rekommenderar dig att göra är att kontakta det företag som har utvecklat appen och ta vidare diskussionen med dem.
Tyvärr så kan inte Trafiklab hjälpa dig i detta ärenden.
Hoppas det löser sig.
/Martin
Hej igen. När man går in på app store finns en länk till utvecklarens hemsida och det är till er sida, det är därför jag kontaktat er. Om de hänvisar till er antar jag att det vara ert ansvar. En fråga mellan er och säljaren då!
Hej!
Som jag sa tidigare så tillhandahåller vi en webbportal med API'er där tredjeparts-utvecklare kan skapa projekt med dessa API'er. Vi ansvara ej för en tredjeparts-utvecklares applikation.
Det bolag eller utvecklaren som står bakom applikationen har kanske ingen egen webbsida och då har denne länkat till Trafiklab där projektet ligger och en gång startades.
Vi kan inte hjälpa dig med något som har med applikationen att göra. Det vi kan göra är att ringa upp dig och förklara hur det ligger till och försöka hitta kontaktuppgifter till det företag som ligger bakom applikationen.
Du kan maila: info@samtrafiken.se
I mailet så hänvisa till detta ärende på Kundo.
/Martin
Hälsningar
//Irisa
Trafiklab tillhandahåller inte SLs applikation. Vi bara tillhandahåller data så att alla får möjlighet att bygga egna applikationer och tjänster baserad på kollektivtrafiksdata.
För problem med SLs egna applikation hänvisar vi till SLs kundtjänst. För problem med tredjeparts applikationer som Res i Stockholm och liknande hänvisar vi till applikationens utvecklare.
Hälsningar,
Bert
Vi har inget att göra med hur SLs trafik planeras eller utförs. För klagåmål, återkoppling, och hjälp angående SLs trafik hänvisar vi till SLs kundservice.
https://sl.se/sv/kundservice/
Hälsningar,
Bert
Trafiklab tillhandahåller inte SLs applikation. Vi bara tillhandahåller data så att alla får möjlighet att bygga egna applikationer och tjänster baserad på kollektivtrafiksdata.
För problem med SLs egna applikation hänvisar vi till SLs kundtjänst. För problem med tredjeparts applikationer som Res i Stockholm och liknande hänvisar vi till applikationens utvecklare.
Hälsningar,
Bert