Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vikten är baserad på genomsnittet av hur många fordon som stannar vid hållplatsen. En hållplats som trafikeras mer får ett högre vikt. Jag kopplar in SL för att se om de kan berättar hur man kommer fram till vikten.
Hälsningar,
Bert
mvh Johan
Hälsningar,
Bert
Det är lite hur vikt är uppbyggt för att veta hur man kan använda det i olika analyser - är det turtäthet tex rakt av eller kan man ha annat beroende bolag (t.ex om man vill ranka upp en hållplats)?
mvh Johan
Det är samma ordning som SL använder i sina reseplanerare etc. Om man vill ordna hållplatser på specifika metrics rekommenderar jag att ni räknar ut de själv genom GTFS-datat som vi har. Där kan man räkna turtäthet baserad på sina egna kriterier eftersom man då har all planerad data.
Jag försöker att få svar på din fråga, men det kommer att dröja på grund av semesterperioder, bara så att du vet.
Hälsningar,
Bert