GTFS-RT ServiceAlerts SL

Det är relativt vanligt att SL producerar service alerts som inte har någon informed_entity. Ej kopplat till route, trip eller stop.
Såsom:
"id": "14050001848338625",
"alert": {
"active_period": [
{
"start": 1757802360,
"end": 1757804640
}
],
"informed_entity": [
{}
],
"cause": 2,
"header_text": {
"translation": [
{
"text": "Förseningar"
}
]
},
"description_text": {
"translation": [
{
"text": "Förseningar upp till 15 minuter för buss linje 147 från Liljeholmen 00:26 mot Hökmossen på grund av framkomlighetsproblem."
}
]
}
}
},
{
"id": "14050001848338761",
"alert": {
"active_period": [
{
"start": 1757801940,
"end": 1757807940
}
],
"informed_entity": [
{}
],
"cause": 2,
"header_text": {
"translation": [
{
"text": "Stannar inte vid Kallhäll och Jakobsberg pga banarbete."
}
]
},
"description_text": {
"translation": [
{
"text": "Stannar inte vid Kallhäll och Jakobsberg pga banarbete."
}
]
}
}
},

Lars M

Kommentarer

  • Hej!

    Vi har grävt lite i detta problem och upptäckte att det finns ett specialfall (turer som passerar midnatt och som får ett meddelande som endast gäller efter midnatt) där informed_entities inte skapas upp korrekt. Vi har skapat ett ärende på detta, men har ingen tidsestimat på när detta kan vara löst. Tack för att felanmäla detta!

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.