Fråga om SL Stop lookup V1.0 (Platsuppslag)
Hej,
Idag använder vi oss av platsuppslag för att ta fram koordinater om olika platser i Stockholm. Klockan 08:31:24,454 så anropar vi detta API för att slå upp T-Centralen men i vår response så blir den tom och vi blir inte klok på det här.
Skulle ni kunna kolla från er sida om detta anrop klockan 08:31:24,454 ungefär returnerar korrekta värden till oss? Vi kan bistå med vår nyckel om det krävs för vidare felsökning 😀
Ha en jättefin helg & dag,
Mvh,
Stavros
Idag använder vi oss av platsuppslag för att ta fram koordinater om olika platser i Stockholm. Klockan 08:31:24,454 så anropar vi detta API för att slå upp T-Centralen men i vår response så blir den tom och vi blir inte klok på det här.
Skulle ni kunna kolla från er sida om detta anrop klockan 08:31:24,454 ungefär returnerar korrekta värden till oss? Vi kan bistå med vår nyckel om det krävs för vidare felsökning 😀
Ha en jättefin helg & dag,
Mvh,
Stavros
Följ inlägget
0
följare
Tyvärr så kan vi inte genomföra sån här specifik felsökning på en fallerande anrop till SLs API:er, men eftersom att det verkar vara 1 anrop som gick fel skulle jag rekommendera att man bara gör ett nytt försök i fall att API:et inte svarar.
Hälsningar,
Bert
Felet uppstår typ oftast runt morgon tid. Vet ni om ni har haft driftstörning dom senaste veckorna runt den tiden?
Ibland funkar det och ibland funkar det inte.
Ha det bra,
Mvh,
Stavros
Hej god morgon,
Idag på morgonen gjorde jag ett anrop mot denna tjänst och det blev ett tomt svar i Postman flera gånger innan det började fungera. Något fungerar inte hela vägen när man anropar er tjänst.
Kan ni undersöka detta vidare?
Ha en jättefin dag,
Mvh,
Stavros
Jag skickar vidare detta till SL.
Hälsningar,
Bert
Finns det någon uppdatering angående detta? 😀
Ha en jättefin dag,
Mvh,
Stavros
Det finns ingen uppdatering angående detta än, tänk på att det är sommaren så det kommer nog dröja ett tag, och sen är det här "gamla" API:et som kommer ersättas av ett nytt API (som inte kommer ha det här problemet) i framtiden.
Hälsningar,
Bert
Okej, vet du när ungefär detta kommer att ersättas?
Ha det gott,
Mvh,
Stavros
Hälsningar,
Bert
Hoppas allt är väl!
Finns det en uppdatering på detta ärende? 😀
Ha en fin dag,
Mvh,
Stavros
Vi har haft kontakt med SL angående detta och har fortfarande ingen tidsplan, men arbetet med nya plattformen fortsätter för att säkerställa att nya API:et är stabilt, pålitligt och så enkelt att använda som möjligt när det släpps.
Hälsningar,
Bert
Tack för ditt svar. Jag undrar ifall det finns status på ärendet som du la till Trafiklab angående min ursprunliga fråga på detta forumet!
Allt gott,
Ha en jättefin dag,
Mvh,
Stavros
Vi har tyvärr inte hört mer om driftproblemet du beskrev i första inlägget.
Hälsningar,
Bert
Behöver en uppdatering på ärendet som du la till Trafiklab angående min ursprungliga fråga på detta forumet.
Ha det bra,
Mvh,
Stavros