Fel i datainsläsning?
Jerry efterfrågade en felanmälan här.
Jag sökte en resa åt en närstående i förrgår inom Härnösands kommun och då fanns inte alla bussavgångar från linje 24 avgång Rådhuset mot Willys med runt kl 14 på vanlig vardag.
Jag gissar att problemet inte ligger i datainläsningen utan i bristen på alternativ. Min kompis är beredd att vänta 10-15 min vid Riksbanken för att slippa gå och detta pallar inte ResRobot av att föreslå eftersom den beräknat att gång går fortare än att vänta.
Detta är en grundläggande brist i implementeringen IMO och kanske saknas rollen "vill slippa gå och åka ända vägen fram" i era user stories?
Mvh
Egil
Systemutvecklingsstuderande på MIUN
Följ inlägget
0
följare
Har nu fått svar av ansvariga på ResRobot. Du är lite inne på rätt bana med det du skriver. Det är inte ett problem i datainläsningen som jag trodde först utan snarare en fråga om vilka tilläggstjänster vi köpt med till ResRobot från HaCon. Funktionaliteten du efterfrågar finns tillgänglig som tilläggstjänst, men innan vi vet inriktningen vi tar kring nationell resesökmotor, "ResRobot 2" slarvigt uttryckt, har vi beslutat att inte vidareutveckla nuvarande version av ResRobot, endast underhålla.
Däremot finns redan idag möjligheten att plocka ut detta via ResRobots Reseplanerar-API på Trafiklab, men det är alltså inget vi har eller i närtid kommer implementera på webben!
Allt gott,