Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Hej Erik,
Vi är mycket väl medvetna om att realtidsinfo-API:et funkat dåligt på sistone. Det är många systemberoenden och komplext att felsöka men vi har haft högsta prio på det här problemet de senaste veckorna.
Förmodligen beror detta på flera olika faktorer. Vissa åtgärder som att styra om anrop och liknande har vi kunnat göra där vi har sett problem. Andra faktorer, som fördröjningar och prestandaproblem i bakomliggande system för försörjningen av realtidsdata, är mer komplexa och tar längre tid att lösa, vilket vi självklart också jobbar med på SL.
Tack för svar!
Förstår att det inte är helt lätt 😉 Vill påpeka att nu har det varit tvärtom ett tag, riktigt riktgt bra svarstider och inte märkt av någon neretid, så vad ni eller SL har gjort så verkar det ha fungerat bra, tack igen och bra jobbat!