Aviserad försening blir större och större.
Hej,
Jag har vid flera tillfällen stått och väntat på en försenad lokalbuss i Roslagen med få avgångar, då den presenterade förseningen hela tiden ökar. Jag använder realtid SL för att se om bussen är sen ca 15 min innan jag lämnar huset för att gå till hållplatsen. Väl vid hållplatsen om bussen inte kommit tittar jag igen och Realtid SL visar en ny ännu mer försenad tid. Vid 2 tillfällen har förseningen berott på vagnsfel. Exempel: Försening har först presenteras som ca 5 min sen till ca 10min sen en 3e gång till ca 20 och en 4e gång till 30 min. En annan gång kom bussen efter 75 min fast förseningen till sist presenterats som 50 min. Naturligtvis skulle det vara en förbättring om försening presenterades korrekt från början. Då vet man att taxi/ lifta kan bli ett alternativ. Att bli lurad att stå kvar lite till och lite till och för att sen vara rejält försenad utan att ens kunnat förbereda ett alternativ är inte ultimat. Jag kan tänka mig att det många gånger kan vara ett kommunikationsproblem med operatören som inte uppger korrekt tid från början till Realtid SL. Är det något ni kan göra något åt?
Mvh Stefan
Jag har vid flera tillfällen stått och väntat på en försenad lokalbuss i Roslagen med få avgångar, då den presenterade förseningen hela tiden ökar. Jag använder realtid SL för att se om bussen är sen ca 15 min innan jag lämnar huset för att gå till hållplatsen. Väl vid hållplatsen om bussen inte kommit tittar jag igen och Realtid SL visar en ny ännu mer försenad tid. Vid 2 tillfällen har förseningen berott på vagnsfel. Exempel: Försening har först presenteras som ca 5 min sen till ca 10min sen en 3e gång till ca 20 och en 4e gång till 30 min. En annan gång kom bussen efter 75 min fast förseningen till sist presenterats som 50 min. Naturligtvis skulle det vara en förbättring om försening presenterades korrekt från början. Då vet man att taxi/ lifta kan bli ett alternativ. Att bli lurad att stå kvar lite till och lite till och för att sen vara rejält försenad utan att ens kunnat förbereda ett alternativ är inte ultimat. Jag kan tänka mig att det många gånger kan vara ett kommunikationsproblem med operatören som inte uppger korrekt tid från början till Realtid SL. Är det något ni kan göra något åt?
Mvh Stefan
Följ inlägget
0
följare
Borttagen kommentar