Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

API anropet kunde inte valideras

Under SL Access anger jag inloggningsuppgifter till SL.se men får bara meddelandet "API anropet kunde inte valideras" i en grå ruta nertill på skärmen. Har installerat om appen utan framgång. Problemet har funnits i över en månad.

Kommentarer

  • Hej Björn,
    För frågor kring SL.se ber vi dig vänligen kontakta SL direkt via länken nedan. Detta forum behandlar bara frågor kring SLs API:er och inte tjänsterna (websidor, appar etc) som använder sig av API:erna.

    https://sl.se/sv/kundservice/

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • "Detta forum behandlar bara frågor kring SLs API:er "

    VAD BRA!

    Jag fick nämligen samma api meddelandet vid inloggningsförsöket på MittSL. "API anropet kunde inte valideras" - kunde inte logga in.

    Waddafnnn är detta?
  • Nej NikkeD,

    Det låter på ditt meddelande som att du försöker logga in på SL:s webbsida "Mitt-SL", som man når genom detta: https://sl.se/sv/mitt-sl/inloggning/, eller en app som använder denna tjänst, stämmer det?

    Om så är fallet gäller det Kenneth skrev här över fortfarande. Mitt SL är en tjänst som tillhandahålls av SL själva och inloggningsproblem till tjänsten behandlas av SL:s egna kundtjänst. Kontaktuppgifter till SL finns på den länk Kenneth delade i sitt inlägg över.

    Om du har frågor gällande specifika SL-API:er som vi tillhandahåller (vilka dessa är kan du se här: https://www.trafiklab.se/api) svarar vi gärna på dina frågor, men i så fall har jag inte förstått din fråga och måste i så fall måste jag be dig förtydliga den.

    Vänliga hälsningar,
  • Söndag 8/12-2019 kl:17,10
    Vi (min man och jag) löser in oss på tunnelbanan vid Vällingby station för att resa vidare mot Stockholm central där vi ska ta tåget från Stockholm till Sunsvall. Väl på perrongen så ropar personalen ut att det var stopp i trafiken mot centralen och att alla resenärer ombads ta "alternativa färdmedel". Då vi verkligen hade en tid att passa (Tåget till Sundsvall) så var vi tvugna att ta en Uber-taxi från Vällingby - Centralen. Något annat alternativ var inte möjligt om vi skulle hinna med Norrlandståget.
    till en kostnad av 336 kr för oss båda.

    (Är inte säker på vilken av de gröna linjerna 17,18 eller 19) vi skulle ta- alla tre går ju förbi t-centralen, så det spelade ingen roll för oss)

    PS// Vi hann med tåget !! 😀
  • Hej, och tack för informationen Christina,

    Skönt att du hann med tåget! Kolla gärna med SL:s kundtjänst om det är möjligt för dig att få ersättning för Uber-taxin. Jag kan inte deras regler utantill, men ibland kan man få ersättning för sådana resor!

    Om du har frågor gällande specifika SL-API:er som vi tillhandahåller (vilka dessa är kan du se här: https://www.trafiklab.se/api) svarar vi gärna på dina frågor, men jag kunde inte läsa in en fråga i ditt meddelande!

    Med vänlig hälsning,
  • Söker ersättning för utlägg av taxi pga inställd tvärbana idag. Men får bara meddelandet  ”API anropet kunde inte valideras”. Varför?
  • Hej Anna,

    Dubbelkolla att din nyckel är giltig. Har du ett exempel API-anrop?

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Jag har samma problem som Anna här ovanför! Vad menar du med att jag ska kolla ”att min nyckel är giltig”?
  • Hej Emma,

    Kolla att nyckeln som du använder stämmer överens med den du ser på developer.trafiklab.se, samt att du använder rätt nyckel. SLs API:er är i nuläget uppdelad i 7 olika API:er med olika nycklar, och en nyckel från den ena API funkar inte på den andra. Se till att det inte finns något mellanslag, citat-tecken eller liknande som inte ska vara med i nyckeln.

    Hälsningar,
    Bert

    Bert på Trafiklab
  • Fattar ingenting av det du precis har skrivit. Jag söker ersättning då jag var tvungen ta taxi idag. API anropet kunde inte valideras.
    När man skall fylla i så vill formuläret ha timmar och minuter. Klockslag?
    Berätta vilken API jag skall ha, vadå nyckel? Måste man ha en användare på developer.trafiklab.se?
    Det skall inte vara så här svårt att få ersättning eller så svårt att fatta. Detta ska ni kunna och tillgodose. Jag är student och har inte tid med den här skiten.


    Kajsa
  • Hej Kajsa,

    Formulären tillhör SLs webbsida och API:et som nämns är inget som Trafiklab tillhandahåller. Ta gärna kontakt med SLs kundtjänst (https://sl.se/sv/kundservice/) för frågor om SLs webb, förseningsersättning för resor med SL, och liknande frågor.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.