Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

API anropet kunde inte valideras

Under SL Access anger jag inloggningsuppgifter till SL.se men får bara meddelandet "API anropet kunde inte valideras" i en grå ruta nertill på skärmen. Har installerat om appen utan framgång. Problemet har funnits i över en månad.

Kommentarer

  • Hej Björn,
    För frågor kring SL.se ber vi dig vänligen kontakta SL direkt via länken nedan. Detta forum behandlar bara frågor kring SLs API:er och inte tjänsterna (websidor, appar etc) som använder sig av API:erna.

    https://sl.se/sv/kundservice/

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • "Detta forum behandlar bara frågor kring SLs API:er "

    VAD BRA!

    Jag fick nämligen samma api meddelandet vid inloggningsförsöket på MittSL. "API anropet kunde inte valideras" - kunde inte logga in.

    Waddafnnn är detta?
    NikkeD
  • Nej NikkeD,

    Det låter på ditt meddelande som att du försöker logga in på SL:s webbsida "Mitt-SL", som man når genom detta: https://sl.se/sv/mitt-sl/inloggning/, eller en app som använder denna tjänst, stämmer det?

    Om så är fallet gäller det Kenneth skrev här över fortfarande. Mitt SL är en tjänst som tillhandahålls av SL själva och inloggningsproblem till tjänsten behandlas av SL:s egna kundtjänst. Kontaktuppgifter till SL finns på den länk Kenneth delade i sitt inlägg över.

    Om du har frågor gällande specifika SL-API:er som vi tillhandahåller (vilka dessa är kan du se här: https://www.trafiklab.se/api) svarar vi gärna på dina frågor, men i så fall har jag inte förstått din fråga och måste i så fall måste jag be dig förtydliga den.

    Vänliga hälsningar,
    Jerry på Trafiklab Produktansvarig Trafiklab
  • Söndag 8/12-2019 kl:17,10
    Vi (min man och jag) löser in oss på tunnelbanan vid Vällingby station för att resa vidare mot Stockholm central där vi ska ta tåget från Stockholm till Sunsvall. Väl på perrongen så ropar personalen ut att det var stopp i trafiken mot centralen och att alla resenärer ombads ta "alternativa färdmedel". Då vi verkligen hade en tid att passa (Tåget till Sundsvall) så var vi tvugna att ta en Uber-taxi från Vällingby - Centralen. Något annat alternativ var inte möjligt om vi skulle hinna med Norrlandståget.
    till en kostnad av 336 kr för oss båda.

    (Är inte säker på vilken av de gröna linjerna 17,18 eller 19) vi skulle ta- alla tre går ju förbi t-centralen, så det spelade ingen roll för oss)

    PS// Vi hann med tåget !! 😀
    christina danielsson
  • Hej, och tack för informationen Christina,

    Skönt att du hann med tåget! Kolla gärna med SL:s kundtjänst om det är möjligt för dig att få ersättning för Uber-taxin. Jag kan inte deras regler utantill, men ibland kan man få ersättning för sådana resor!

    Om du har frågor gällande specifika SL-API:er som vi tillhandahåller (vilka dessa är kan du se här: https://www.trafiklab.se/api) svarar vi gärna på dina frågor, men jag kunde inte läsa in en fråga i ditt meddelande!

    Med vänlig hälsning,
    Jerry på Trafiklab Produktansvarig Trafiklab

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.