Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
För frågor kring SL.se ber vi dig vänligen kontakta SL direkt via länken nedan. Detta forum behandlar bara frågor kring SLs API:er och inte tjänsterna (websidor, appar etc) som använder sig av API:erna.
https://sl.se/sv/kundservice/
Hälsningar
Kenneth
VAD BRA!
Jag fick nämligen samma api meddelandet vid inloggningsförsöket på MittSL. "API anropet kunde inte valideras" - kunde inte logga in.
Waddafnnn är detta?
Det låter på ditt meddelande som att du försöker logga in på SL:s webbsida "Mitt-SL", som man når genom detta: https://sl.se/sv/mitt-sl/inloggning/, eller en app som använder denna tjänst, stämmer det?
Om så är fallet gäller det Kenneth skrev här över fortfarande. Mitt SL är en tjänst som tillhandahålls av SL själva och inloggningsproblem till tjänsten behandlas av SL:s egna kundtjänst. Kontaktuppgifter till SL finns på den länk Kenneth delade i sitt inlägg över.
Om du har frågor gällande specifika SL-API:er som vi tillhandahåller (vilka dessa är kan du se här: https://www.trafiklab.se/api) svarar vi gärna på dina frågor, men i så fall har jag inte förstått din fråga och måste i så fall måste jag be dig förtydliga den.
Vänliga hälsningar,
Vi (min man och jag) löser in oss på tunnelbanan vid Vällingby station för att resa vidare mot Stockholm central där vi ska ta tåget från Stockholm till Sunsvall. Väl på perrongen så ropar personalen ut att det var stopp i trafiken mot centralen och att alla resenärer ombads ta "alternativa färdmedel". Då vi verkligen hade en tid att passa (Tåget till Sundsvall) så var vi tvugna att ta en Uber-taxi från Vällingby - Centralen. Något annat alternativ var inte möjligt om vi skulle hinna med Norrlandståget.
till en kostnad av 336 kr för oss båda.
(Är inte säker på vilken av de gröna linjerna 17,18 eller 19) vi skulle ta- alla tre går ju förbi t-centralen, så det spelade ingen roll för oss)
PS// Vi hann med tåget !! 😀
Skönt att du hann med tåget! Kolla gärna med SL:s kundtjänst om det är möjligt för dig att få ersättning för Uber-taxin. Jag kan inte deras regler utantill, men ibland kan man få ersättning för sådana resor!
Om du har frågor gällande specifika SL-API:er som vi tillhandahåller (vilka dessa är kan du se här: https://www.trafiklab.se/api) svarar vi gärna på dina frågor, men jag kunde inte läsa in en fråga i ditt meddelande!
Med vänlig hälsning,
Dubbelkolla att din nyckel är giltig. Har du ett exempel API-anrop?
Hälsningar,
Bert
Kolla att nyckeln som du använder stämmer överens med den du ser på developer.trafiklab.se, samt att du använder rätt nyckel. SLs API:er är i nuläget uppdelad i 7 olika API:er med olika nycklar, och en nyckel från den ena API funkar inte på den andra. Se till att det inte finns något mellanslag, citat-tecken eller liknande som inte ska vara med i nyckeln.
Hälsningar,
Bert
När man skall fylla i så vill formuläret ha timmar och minuter. Klockslag?
Berätta vilken API jag skall ha, vadå nyckel? Måste man ha en användare på developer.trafiklab.se?
Det skall inte vara så här svårt att få ersättning eller så svårt att fatta. Detta ska ni kunna och tillgodose. Jag är student och har inte tid med den här skiten.
Formulären tillhör SLs webbsida och API:et som nämns är inget som Trafiklab tillhandahåller. Ta gärna kontakt med SLs kundtjänst (https://sl.se/sv/kundservice/) för frågor om SLs webb, förseningsersättning för resor med SL, och liknande frågor.
Hälsningar,
Bert