Välkommen till Trafiklab:s användare- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Vid felrapporter ber vi dig inkludera exakt API-namn och om möjligt ett exempelanrop för att underlätta felsökningen. Glöm inte att ta bort din API-nyckel när du delar ditt exempelanrop.
Undrar du hur du får tillgäng Trafiklabs data? Läs vår introduktion här: https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag
Welcome to Trafiklab's user and supportforum. Ask questions, report issues and help us improve with suggestions and ideas!
If you open a new issue, please always include the exact API you're talking about, and, if applicable, include a sample request so we can check if contains the right parameters. Don't forget to remove your API keys when sharing example requests.
Välkommen till Trafiklab:s kund- och supportforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer!
Hej Erik!
Tack för att du rapporterar problem.
Skulle du kunna specificera lite mer?
Vilket API har du använt (Resrobot eller SL)?
Var har du hittat felet, är det stolptidtabellen som inte stämmer, eller tiderna när du söker en resa?
Vilka tider har du hittat felet på?
Gäller det tidtabellstiderna eller realtiden?
Du får gärna klistra in en exempellänk på ett anrop som blir fel. (Ta bort din nyckel först så klart)
Med vänlig hälsning
Lars Löfquist, Trafiklab
Hej Lars,
Ber om ursäkt att jag var så ospecifik, jag använde min telefon för
att skriva och mejlfunktionen på hemsidan anpassade sig inte efter
upplösningen på mobilen så jag såg inte vad jag skrev. Men vad bra att
du återkom!
Jag använder Res i STHLM för iPhone och söker t.ex. T-Centralen till
Sidvallsvägen. Det är alltså sträckan som täcks av 815C Tyresö Kyrka,
och tiderna som visas då stämmer inte överens med de tider som finns
på hållplatsen. (Och tiderna på hållplatsen följs av bussarna)
Felet gäller för samtliga tider som jag har åkt på, och det är alla
avgångar efter 16.00, de tidigare vet jag inte då jag inte rest med
dem, men kan självfallet titta på tabellen (kanske ta en bild på den
och skicka till dig?) och stämma av det nästa vecka.
Med vänlig hälsning,
Erik Kulo
Hej Erik!
Du har skrivit i Kundo för Trafiklab. Trafiklab tillgängliggör API:er från flera olika aktörer.
Res i STHLM ägs och utvecklas av Eric Nilsson.
Fel i hans applikation måste rapporteras till honom, eftersom det är han som har koll på var information kommer ifrån.
Kontaktinformation finns på http://www1.shellkonto.se/rippo/resisthlm/
Visar sig samma fel på sl.se så är det troligen fel på SL:s data, och då är det SL:s kundtjänst du måste vända dig till.